اعلان

الخميس، 4 أغسطس 2016

اشعار رومانسية .. كلام رومانسي .. كلام في الحب

يا اجمل حاجه
________

يا اجمل حاجه فى الدنيا
ولا بنساك ولا ثانيه
وكل يوم..انا استنى
تطمنى ياروحى عليك
__

واشواقى تاخدنى هناك
وعايزانى اكون وياك
وكل لحظه اعشها بعييييد
الاقينى بفكر فيك
____

تاخدنى كلمه من قلبك
يزيد الشوق اروح عندك
ولو تسأل على يوم
تلاقينى بدوب فى عينيك
____

وينده كل يوم قلبك
اروح واجرى على حضنك
وانسى الدنيا حواليه
وادوب ادوب ف اشواقى وسحر عينيك
_____

حبيبى كل دى رقه
حبيبى حياتى مش فارقه
وايه تفرق وانا بنده
عليك دايما ومش بلاقيك
_____

عينيه تبقى حيرانه
ليالى طويله سهرانه
وتبقى ايديه مشتاقه
للمس ايديك


كلمات : الشاعر السيد الرميلى

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
الى نفسى

تحادثنى... تغار على من نفسى 
من نفسى ومن كأسى
شقاوتها... لهيب طفوله
وذكاءٌ ينسينى الغد والامس
تريد .... ان تملكنى
بقلبٍ حانى مفترس
لها صوت جميلٌ حقا
اذا زاد او كان كالهمس
انا عقلى ...انا قلبى 
انا تائه ولم ارسى
كأنى اخترت وسط البحر 
مرساتى لكى ارسى
وتعلم كل ما بى ولكن
تدفعنى الى يأسى
اتدرى ماذا تفعل بى
اتدرى انها نفسى
ايمكن ان ابوح لها
بسرٍ يكمن فى نفسى
وماذا يكون جوابها 
وما اصعبه على نفسى
فلو كان الجواب بلا..اكون كمن اضاع هواه
وضاعت نفسى من نفسى

سيد الرميلى
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ



بعدسنين
بعد سنين من عمرى ما عدت 
بعد الشوق فى القلب مانام
بعد جراح القلب ما هديت
بتفكرنى باللى فات


ايوه انا فاكر وانتى زمان
زى البدر واحلى كمان

قلبى وقلبك قلب ملايكه 
م الفرحه بيطير طيران

كانت الدنيا هى لقانا
كانت الفرحه هى سمانا

كنا بنضحك من جوانا
ولا نعرف معنى الاحزان

وكبرنا والحب بيكبر
يوم ورا يوم اشتاق لك اكثر


وما بتبعدى كنت بفكر
وكأنك هتغيبى لزمان


وفى يوم آسى ملوهش حبيب
اتفرقنا وقلنا نصيب


بدأت شمس هوانا تغيب
والجرح اهو داب فى النسيان


انا أسف ما أقدرش ارجعلك
عمرى الباقى بقى مش ملكك

ملك لقلب سقانى حنانه
مقدرش اظلمه انا انسان


سيد الرميلى
Men's Fashion Category

هناك تعليق واحد: